Monday, December 5, 2011

Malaysia kita

Renunglah wahai remaja Islam dan fikirlah siapa yg patut diikuti utk mencapai kebahagian di dunia dan lebih2 kagi diakhirat:
1. Ada org sanggup menyinsing lengan baju menunjukkan lengannya utk membela Melayu tetpi dlm masa yg sama mengkhianati Islam dgn mendedahkan aurat dan tidak menutup aurat dgn sempurna.
2. Ada org mengaku mengikut al-Quran dan Sunnah tetapi dalam masa yang sama membiarkan isteri dan anak2 melanggar perintah Allah dan Sunnah dgn membiarkan mereka mendedah aurat.
3. Ada org hendak berjihad mempertahankan Islam tetapi kelihatan gagal berjihad untuk memastikan keluarga mengikuti ajaran Islam.
4. Ada org mengaku membela Islam tetapi dalam masa yang sama riuh rendah menuduh dan menfitnah org lain dgn tuduhan liwat dan menayang video keserata pelusuh dunia.
5. Ada org setiap minggu menyampaikan kuliah pagi dan tinggal di rumah kampung dan hidup bersederhana serta keluarga sentiasa mematuhi ajaran al-quran dan Sunnah tetapi sentiasa dituduh memecahbelahkan perpaduan org Islam.
6. Ada org bergerak ke serata tanah air menerangkan kepada rakyat segala salahlaku pemimpin2 negara utk diambil ikhtibar oleh rakyat dan anak isteri sentiasa menutup aurat tetapi sentiasa tidak terlepas dari pelbagai tuduhan dan fitnah yg memalukan.

Fikir-fikirlah bersama untuk menyelamatkan Malaysia dari kemaksiatan dan kemungkaran .......

No comments:

Post a Comment