Monday, May 9, 2011

Tinggal kenangan

Antara sedar dengan tidak, aku sudah pun setahun 5 bulan menjadi warga UPM dan menabur bakti di sini. Pada permulaan aku di sini memang tersangatlah kekok. Jauh benar lari dari tugas2 ku yang dahulu. Huhu....rasa semacam pulak kerja jururawat begini. rasa macan nak memberontak pun ada. Tapi itu semua untuk sementara waktu sahaja. Akhirnya aku seronok di sini. Dapat pengetahuan baru, ilmu yang baru serta cara kerja yang baru. Dan yang penting aku tidak lagi bekerja di hospital.Tidak ada lagi bunyi erangan kesakitan, tiada lagi bau ubat-ubatan yang begitu menusuk hidungku dan yang paling penting tiada lagi bau luka gangrene yang memualkan......Tetapi adakalanya aku rindu semua itu. Rindu untuk bekerja syif, rindu untuk bagi ubat kepada pesakit, rindu untuk 'turn' pesakit, rindu untuk menjadi seorang jururawat sejati.Hahaha...teringat misi sejati...batch 98/2001(B)...anda tahu kan....Yang paling teramat ku rindu adalah rakan-rakan seperjuanganku. K. Ruzi, K. Zue, angah, Sahana, dan ramai lagi lah...panjang pulak kalau senaraikan semuanya. Tak lupa juga rindu dengan preceptee ku Lucy dan Marha...wah!!!kamu berdua produk keluaranku, adakah perangai dan sikap seakan-akan ku jua??? Hermmm...kalo nak diceritakan kenangan ku di PPUM takkan habis...Sikit-sikit sudah lah. Ada waktu kita bercerita lagi.





No comments:

Post a Comment